Esports_Dünyasında_Overwatchın_Yükselişi

“Ekip Overwatch‘ı yaratmak için döndü ve tarih yazdılar” İşte oyunun yükseliş hikayesi…

Yıl 2016. Blizzard, üç yıl önce, kapsamını kontrol etme yeteneğinden yoksun olduğundan, MMO projesi Titan’ı iptal etmeye karar verdi. Bu oyunun ekip üyelerinin birçoğu Blizzard’da ayrıldılar. Sonra ekip Overwatch‘ı yaratmak için döndü.League of Legends ve Dota 2 gibi MOBA’lar arasındaki boşluğu kapatmayı amaçladı.

Başarılı bir projeyle Overwatch anında ve büyük bir hit aldı. Diğer kahraman atıcı tipi deneyimlerin yolunu açtı ve rekabetçi çok oyunculu devrede bir örnek haline geldi. Oyun için kapalı beta aslında 2015’in sonlarında başladı, ancak oyun 2016’ya kadar tam bir sürüm almadı, bu nedenle daha geniş kitleler tarafından fark edilmeye başlandı. Blizzard’ın sağlam oyun tasarımı ve çekici çekirdek döngüler oluşturma yeteneği, Overwatch’ın asla başarıdan başka bir şey için tasarlanmadığı anlamına geliyordu.

Bu sağlam çekirdeğe rağmen, oyun başlangıçta rekabetçi e-spor oyunları düşünülerek tasarlanmamıştı. Blizzard kurucu ortağı Mike Morhaime, ekibin Oyunun potansiyelini bir e-sport yarışmacısı olarak kabul etmesine rağmen, aslında oyunun sistemlerini ve karakterlerini profesyonel düzeyde göz önünde bulundurarak yapmadıklarını söyledi. Bunun yerine, takım yavaş yavaş oyunun gelişimi devam ederken esport’ları desteklemek için özellikler oluşturdu ve uyguladı. Oyun e-sports yarışmaları için yapılmadı. Oyun zamanla kendi içinde evrildi.

Blizzard, BlizzCon açılış yılında aşırı yüksek hit alınca profesyonel bir Overwatch ligi kurma niyetini açıkladı. Uygun şekilde adlandırılmış Overwatch Ligi, oldukça yüksek bir katılım oranı olan ancak geleneksel sporlara benzer şekilde işlev görecek, büyük şirketlere ve yatırımcılara izin verecek bir franchise olacaktı.

Tabii ki, Overwatch Ligi son derece başarılıydı ve dünyanın birçok şehrinde imtiyazlar üretti.

Peki, e-spor konusunda Overwatch’ı bu kadar cazip bir olasılık haline getiren şey nedir?

Cevap çok yönlüdür ve – diğer tüm esports disiplinlerinde olduğu gibi – Blizzard’ın oyunu için başarı yaratmak ve bunların hepsini birbirine kenetlemek gerekir. E-sports egemenliği için denenmiş ve başarısız birçok oyun olmuştur; bu sürecin nasıl yanlış gidebileceğine dair bir örnek istiyorsanız, FIFA’nın pazara girememesi en büyük örnektir.

Oyunun e-spor başarısına en büyük katkıda bulunanlardan biri, sonuçlara bahis yapma özelliğidir. Overwatch bahisleri, oyunların tahmin edilemeyen yollarla açılma şekli nedeniyle oyunun hayranları arasında büyük ölçüde popüler olduğunu kanıtladı. Oyunun metaları sürekli değişir, böylece belirli bir oyunun nasıl çıkacağını asla bilemezsiniz. Bu, oyunu bahis için ideal hale getirir, çünkü her zaman sistemi oynayabilir ve büyük ödemeler için beklenmedik sonuçları deneyebilirsiniz.

By admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.